Aby dodać skrzynkę mailową w usłudze Mobilne Biuro należy w pierwszej kolejności kliknąć w widoczny po lewej stronie przycisk “Dodaj konto e-mail”:
Po pojawieniu się okna dialogowego wpisujemy Adres e-mail oraz Hasło:
Po kliknięciu przycisku “Dodaj” wyświetli się komunikat o braku możliwości ustanowienia bezpiecznego połączenia, należy kliknąć przycisk “Ignoruj ostrzeżenia”.
Po wyświetleniu się komunikatu błędu należy kliknąć przycisk “Konfiguruj ręcznie”:
W pierwszej sekcji okna konfiguracyjnego dodajemy następujące informacje:
- Nazwę konta która będzie wyświetlana w panelu.
- Imię i nazwisko które będzie wykorzystywane w wysyłanych wiadomościach.
- Adres e-mail
Druga sekcja odpowiada za serwer poczty przychodzącej który należy skonfigurować poprzez:
- Wybranie typu serwera (zalecany typ to IMAP).
- Nazwę serwera gdzie należy podać nazwę serwera poczty przychodzącej przypisaną do domeny
- Bezpieczeństwo połączenia (zalecane SSL/TLS)
- Port serwera jest zależny od typu serwera oraz bezpieczeństwa połączenia wybranych wcześniej (Dla serwera IMAP i połączenia SSL/TLS jest to port 993)
- Nazwa użytkownika poczty jest to najczęściej adres e-mail.
- Hasło do skrzynki mailowej.
Trzecią sekcją jest sekcja odpowiedzialna za serwer poczty wychodzącej:
- Nazwę serwera gdzie należy podać nazwę serwera poczty wychodzącej przypisaną do domeny.
- Bezpieczeństwo połączenia (zalecane SSL/TLS).
- Port serwera jest zależny od bezpieczeństwa połączenia (Dla połączenia SSL/TLS jest to port 465)
- Uwierzytelnianie należy wybrać opcję “Użyj oddzielnej nazwy użytkownika i hasła”.
- Nazwa użytkownika poczty jest to najczęściej adres e-mail.
- Hasło do skrzynki mailowej.
Po kliknięciu przycisku “Zapisz” skrzynka zostanie dodana.