Jeżeli przy próbie logowania się do panelu serwera, poczty lub wyświetleniu strony WWW widoczny jest ekran (ekran może nieznacznie się różnić w zależności od przeglądarki)
Oznacza to iż Państwa adres IP urządzenia z którego próbują się dokonać połączenia z serwerem.
Jest to spowodowane nieprawidłowymi połączeniami z serwerem z danego adresu IP (użycie złego hasła podczas próby logowania się, zła konfiguracja programu pocztowego lub innego urządzenia łączącego się z serwerem)
W przypadku nieprawidłowych prób połączenia się z serwerem:
5 prób to blokada adresu IP na 600 s
10 prób to blokada adresu IP na 3 – 4 dni
Aby odblokować dany adres IP należy ustalić jaki adres IP obecnie posiada urządzenie. W tym celu należy przejść na adres myip.com
Z dane strony należy skopiować swój adres IP
Jeżeli adres IP oprócz cyfr zwiera także litery, należy skorzystać z wyszukiwarki Google wpisując What Is My IP (link bezposredni)
UWAGA!
Adresy IP z zakresu poniżej są adresami lokalnymi które nie są właściwe, w takim wypadku o pomoc należy poprosić informatyka w celu ustalenia zewnętrznego adresu IP
10.0.0.1 – 10.255.255.254
172.16.0.1 – 172.31.255.254
192.168.0.1 – 192.168.255.254
Po ustaleniu adresu IP należy przesłać go na adres cok@uti.pl w Tytule wiadomości: Zablokowany adres IP dla domeny ….
Adres IP zostanie zgłoszony do odblokowania, o pozytywnym odblokowaniu zostaną Państwo poinformowani w wiadomości zwrotnej.