Chcąc dokonać zmian w istniejącej konfiguracji w oprogramowaniu Mozilla Thunderbird
- Uruchom aplikację: Mozilla Thunderbird
- Kliknij Prawym przyciskiem na nazwę konta, a następnie Ustawienia
- W konfiguracji konta wybieramy Konfiguracja serwera
- Wprowadzamy dane:
- Nazwa serwera– tutaj wpisz adres serwera, na którym znajduje się Twoje konto, mail.twoja_domena.pl – gdzie twoja domena.pl, to nazwa domeny klienta np. mail.przykladowa_domena.pl
- Pole Nazwa użytkownika wprowadzasz zgodnie z danymi do konta pocztowego (zazwyczaj nie wymaga zmiany)
- Port – jako numer portu podaj 993
- Bezpieczeństwo połączenia– w tym miejscu wybierz opcję SSL/TLS.
- Metoda Uwierzytelnienia: Zwykłe hasło
5. Wybieramy Poczta wychodząca, następnie z dostępnej listy wybieramy interesujące nas konto mailowe, klikamy Edytuj
6. Na nowo otwartym oknie wprowadzamy dane:
-
- Nazwa serwera– tutaj wpisz adres serwera, na którym znajduje się Twoje konto, mail.twoja_domena.pl – gdzie twoja domena.pl, to nazwa domeny klienta np. mail.przykladowa_domena.pl
- Port – jako numer portu podaj 465
- Bezpieczeństwo połączenia – w tym miejscu wybierz opcję SSL/TLS.
- Metoda Uwierzytelnienia: Zwykłe hasło
- Pole Nazwa użytkownika wprowadzasz zgodnie z danymi do konta pocztowego (zazwyczaj nie wymaga zmiany)
7. Zalecane jest zrestartowanie urządzenia, po którym system może poprosić o nowe hasło, jeżeli tego nie zrobi należy samodzielnie do konać zmiany hasła w programie
8. Po restarcie urządzenia może także pojawić się komunikat dotyczący certyfikatu
Jeżeli certyfikat zawiera w adresie nazwę TWOJEJ DOMENY, należy kliknąć Potwierdź wyjątek bezpieczeństwa
Usługa poczty, od tego momentu powinna działać bez zarzutu