Blokada adresu IP

Na usługach serwera w UTI.PL stosowane są zabezpieczenia które chronią klientów od próbami włamania na ich konto, poprzez wielokrotne próby wpisywania niepoprawnych danych do usług.

Podobne systemy stosowane są w instytucjach bankowych, logowania do kont czy  w usługach rządowych np. profil zaufany

W przypadku problemów z dostępem do usług (błędne próby logowania 2-3 razy) należy odczekać do kilkunastu minut, aby nie spowodować zablokowania swojego adresu IP (adres IP urządzenia nadanego przed usługodawcę Internetu)

Programy takie jak  zewnętrzne programy do obsługi poczty czy urządzenia (drukarki, skanery itp.) dokonują prób połączenia z danym kontem od momentu uruchomienia (w przypadku braku nawiązania połączenia mogą podejmować taką próbę co kilka sekund) . Dlatego ważne jest aby konfiguracja została poprawnie wprowadzona od pierwszych chwil korzystania z serwerów UTI.PL, gdyż niewłaściwe próby połączenia przez te urządzenia spowodują zablokowanie adresu IP

Konfiguracja tych programów powinna być wykonana bez aktywnego połączenia z siecią, aby nie spowodować blokady także w momencie konfiguracji urządzenia.

 

Jeżeli przy próbie logowania się do panelu serwera, poczty lub wyświetleniu strony WWW widoczny jest ekran (ekran może nieznacznie się różnić w zależności od przeglądarki)

 

Oznacza to iż Państwa adres IP urządzenia z którego próbują się dokonać połączenia z serwerem.

W przypadku nieprawidłowych prób połączenia się z serwerem:
* 5 prób w ciągu 10 minut – blokada adresu IP na 10 minut
* kolejne 5 prób w ciągu 24 godzin w trakcie trwania tymczasowej blokady (blokady 10 minutowej) – blokada adresu IP na stałe

Aby odblokować dany adres IP należy  przekazać adres IP administracji serwera, w tym celu

Prosimy o przejście pod adres https://uti.pl/logowanie/ (Panel klienta)

Wprowadź swój administracyjny adres e-mail  oraz przejść weryfikację ReCaptcha

Wybierz opcję “Zgłoś adres IP do weryfikacji”

Zgłoszenie zostanie przesłane do administracji i zostanie sprawdzone zgodnie z kolejnością przyjętych zgłoszeń

 

Jeżeli natomiast z danego urządzenia nie możesz dokonać logowania się przez konto administratora ( jest to konto pracownika albo ogólny komputer w firmie)

Możesz zgłosić adres IP wysyłając zgłoszenie na cok@uti.pl w Tytule wiadomości: Zablokowany adres IP dla domeny  ….

Pamiętaj aby wysłać wiadomość  wyłącznie z maili administracyjnych lub alternatywnych ( wysłanie zgłoszenia z innego adresu znacząco wydłuża czas weryfikacji)

W celu ustalenia  jaki adres IP obecnie  posiada urządzenie należy przejść na adres https://www.whatismyip.com/ 

Z dane strony należy skopiować swój adres IPv4 (możesz skopiować numer klikając na ikony obok adresu)

UWAGA!

Adresy IP z zakresu poniżej  są adresami lokalnymi które nie są właściwe, w takim wypadku o pomoc należy poprosić informatyka w celu ustalenia zewnętrznego adresu IP

10.0.0.1 – 10.255.255.254
172.16.0.1 – 172.31.255.254
192.168.0.1 – 192.168.255.254

 

 

 

Pliki do pobrania:
Tagi:
What are your feelings