Na usługach serwera w UTI.PL stosowane są zabezpieczenia które chronią klientów od próbami włamania na ich konto, poprzez wielokrotne próby wpisywania niepoprawnych danych do usług.
Podobne systemy stosowane są w instytucjach bankowych, logowania do kont czy w usługach rządowych np. profil zaufany
W przypadku problemów z dostępem do usług (błędne próby logowania 2-3 razy) należy odczekać do kilkunastu minut, aby nie spowodować zablokowania swojego adresu IP (adres IP urządzenia nadanego przed usługodawcę Internetu)
Programy takie jak zewnętrzne programy do obsługi poczty czy urządzenia (drukarki, skanery itp.) dokonują prób połączenia z danym kontem od momentu uruchomienia (w przypadku braku nawiązania połączenia mogą podejmować taką próbę co kilka sekund) . Dlatego ważne jest aby konfiguracja została poprawnie wprowadzona od pierwszych chwil korzystania z serwerów UTI.PL, gdyż niewłaściwe próby połączenia przez te urządzenia spowodują zablokowanie adresu IP
Konfiguracja tych programów powinna być wykonana bez aktywnego połączenia z siecią, aby nie spowodować blokady także w momencie konfiguracji urządzenia.
Jeżeli przy próbie logowania się do panelu serwera, poczty lub wyświetleniu strony WWW widoczny jest ekran (ekran może nieznacznie się różnić w zależności od przeglądarki)
Oznacza to iż Państwa adres IP urządzenia z którego próbują się dokonać połączenia z serwerem.
W przypadku nieprawidłowych prób połączenia się z serwerem:
* 5 prób w ciągu 10 minut – blokada adresu IP na 10 minut
* kolejne 5 prób w ciągu 24 godzin w trakcie trwania tymczasowej blokady (blokady 10 minutowej) – blokada adresu IP na stałe
Aby odblokować dany adres IP należy przekazać adres IP administracji serwera, w tym celu
Prosimy o przejście pod adres https://uti.pl/logowanie/ (Panel klienta)
Wprowadź swój administracyjny adres e-mail oraz przejść weryfikację ReCaptcha
Wybierz opcję “Zgłoś adres IP do weryfikacji”
Zgłoszenie zostanie przesłane do administracji i zostanie sprawdzone zgodnie z kolejnością przyjętych zgłoszeń
Jeżeli natomiast z danego urządzenia nie możesz dokonać logowania się przez konto administratora ( jest to konto pracownika albo ogólny komputer w firmie)
Możesz zgłosić adres IP wysyłając zgłoszenie na cok@uti.pl w Tytule wiadomości: Zablokowany adres IP dla domeny ….
Pamiętaj aby wysłać wiadomość wyłącznie z maili administracyjnych lub alternatywnych ( wysłanie zgłoszenia z innego adresu znacząco wydłuża czas weryfikacji)
W celu ustalenia jaki adres IP obecnie posiada urządzenie należy przejść na adres https://www.whatismyip.com/
Z dane strony należy skopiować swój adres IPv4 (możesz skopiować numer klikając na ikony obok adresu)
UWAGA!
Adresy IP z zakresu poniżej są adresami lokalnymi które nie są właściwe, w takim wypadku o pomoc należy poprosić informatyka w celu ustalenia zewnętrznego adresu IP
10.0.0.1 – 10.255.255.254
172.16.0.1 – 172.31.255.254
192.168.0.1 – 192.168.255.254